MAGGAN HÄR IGEN!

tjatja!
nu är det jag som är hära igen!
tänkte berätta lite om vad jag har hunnit göra idag ;-)
jag har bakat en kladdkaka, jag har städat och jag har målat en hylla som jag tyckte började se lite risig ut!
visst har jag hunnit med mycket idag?!

jag kan ju bjuda på receptet till kladdkakan? :-)

kladdkaka:

först ska man ha ungnen på 175 grader.
sedan ska man smöra en plåt med smör.

nu kommer alla indrigidienser:
8 ägg
12 dl socker
2 msk vaniljsocker
1 tsk salt
2.5/3 dl kakao
6 dl vetemjöl
och sist men inte minst
400 g smält smör.

först knäcker man äggen i en bunke och sätter i äggen.
då rör man om allting så det blir pösigt.
sedan sätter man i allting förutom smöret.
när man har vispat det sätter man i smöret och vispar det med.
när ungnen är varm och man har hält allting i en form sätter man in den i 35 min.
sedan är det bara att njuta!


ni får ha det så bra allihop där ute! kram Magga

margit ger den tummar av 5 !

CCCC J 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0