makaronilåda

Tjena bloggen!
Det har inte blivit så mycket bloggande på sistonde men det är för att jag och maggan har haft fullt upp med jobbet.
men nu kommer ett inlägg.
det ska handla om vad jag har ätit idag.jag har ätit MIN FAVORT FÄRDIGRÄTT  till lunch och nu som middag makaronilåd. det var jätte gott!
här kommer receptet:

Makaronilåda

1 Portioner

60 g Korv eller köttrester
100 g Gul lök
3 dl Kokta (snabb)makaroner
1 Ägg
1 dl Mjölk Salt Svartpeppar

Fräs köttet + lök i teflonpanna (har du vanlig stekpanna så lägg till 1 tsk flytande margarin). Blanda med makaronerna och häll i en smord ugnsfast form. Vispa ihop ägg, mjölk och kryddor och häll över makaroniblandningen. In i ugnen i 225°C i ca 30 minuter.

Det blir en rejält stor portion av det här...

orkade inte ladda in en bild ni alla vet väll hur en makaroniskpudding ser ut.

här kommer en bamse låt föresten!


 
jag har blivit mycket för raggar låtar nu för tiden....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0