Banan sockerkaka.

Tja bloggen!
Nu har jag precis tagit ut en var banansocker kaka ur den vrålheta ugnen.
Det ska blir urgott att ta en tugga från denna kaka, tror den blev jätte god!
men nu ska jag äta sen ska jag göra natt eftersom det är jobb imorgon och jag var uppe rekord länge igår.
Inte bra!
men här har ni receptet och PUSS KÄRA BLOGGFANS!

Ingredienser:

Gör så här:

Smörj och bröa en sockerkaksform med hål i mitten som rymmer ca 1 ½ liter.

Du kan använda elvisp genom hela receptet så går det fort!

Låt matfettet bli rumsvarmt. Rör ihop matfett och socker. Tillsätt ägget ett i taget.

Blanda vetemjöl, bakpulver, bikarbonat, ingefära och kanel. Tillsätt sedan allt till matfettsblandningen och rör ihop.

Blanda ihop vatten och néscafe. Mosa bananerna ordentligt. Tillsätt alltsammans till smeten och rör till en jämn smet.

Häll i smeten i formen och grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader i ca 1 timma.

 

Låt banankakan svalna några minuter innan du stjälper upp den på ett fat. Låt svalna under sockerkaksformen.

 

Förvara sedan i plastpåse eller frys in, såvida du inte äter upp den direkt!

gaffel Serveringstips:

Pudra med florsocker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0