knäck!

maggan är här igen!
har vaknat för kanske en timme sen har sovit länge idag!

idag ska jag åka och köpa julklappar, okej jag vet att jag är sent ute men jag ska bara köpa lite har redan köpt de mästa.

 

tänkte lägga upp ett recept idag för ovanlighetens skull! och jag tänker bjuda på knäck ! 

Ingredienser

75 st
2 dl vispgrädde
2 dl ljus sirap
2 dl socker
1 dl skållad hackad mandel
2 msk ströbröd
2 msk smör

Gör så här

Blanda grädde, sirap och socker i en tjock bottnad kastrull. Koka utan lock, rör om då och då tills smeten klarar kulprovet för knäck (ca 15 min. i en vid gryta eller ca 30 min i en gryta med mindre botten.) Tillsätt mandel, ströbröd och smör. Fördela smeten i knäckformar. Låt stelna. Förvara i kyl. Kulprov: Häll några droppar av smeten i iskallt vatten och rulla till en kula. Knäck-kulan ska vara fast till hård.

 smaklig måltid! / MAGGAN

Kommentarer
Postat av: S A G A

haha, taacktaack, desamma :D

(förlåt för sent svar )

2009-12-22 @ 15:18:58
URL: http://sagaaa.blogg.se/
Postat av: henny

det gör ingenting!

//Henny :)

2009-12-22 @ 22:33:02
URL: http://mhmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0