margits kladdkaka.

hej allihopa margit hära.
ursäkta att jag inte har sättit in något smarigt ännu men de är så att jag har lite problem med jobbet och sådant.
så jag tänkte ge er ett toppen resept på kladdkaka, som jag själv brukar göra och som jag tycker är väldigt väldigt smarrig!
den är väldigt änkel att göra och de tar inte speciellt länge, kanske en timme.
här är kommer de:

kladdkaka:

sätt på ungnen 175 grader.
ta fram en ganska stor plåt och smöra den.
så tar du fram en bunke, så börjar vi.
knäck 8 ägg och sätt i 12 dl socker.
ta sedan en elvisp och rör om.
när du har gjort de sätter du i 2 msk vaniljsocker.
1 tsk salt.
2,5 till 3 dl kakao.
6 dl vetemjöl
och 400 gram smält smör.
så rör du om.
när du har gjort allt de tar du smeten och häller i den i formen som du smörade och sätter i den i ugnen.
där i ska den vara i ca 35 min.

hoppas de kommer smaka / Margit.


Kommentarer
Postat av: räkan

himlar vad gott. jag gillar räksoppa

2009-10-10 @ 01:50:32
Postat av: henny

Jo det var jätte gott!

rekomendation till dig!

fortsatt trevlig helg.

/henny

2009-10-10 @ 17:45:35
URL: http://mhmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0